برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
لپ تاپ استوک DELL Precision 5510 |فروشگاه اوپن باکس سون لپ تاپ استوک DELL Precision 5510 |فروشگاه اوپن باکس سون لپ تاپ استوک DELL Precision 5510 |فروشگاه اوپن باکس سون لپ تاپ استوک DELL Precision 5510 |فروشگاه اوپن باکس سون
لپ تاپ استوک DELL Precision 5510 |فروشگاه اوپن باکس سون

لپ تاپ استوک DELL Precision 5510

 لپ تاپ استوک DELL Precision 5510

برند                DEEL
طبقه بندی          رندرینگ , مهندسی و گرافیکی , مالتی مدیا
سری پردازنده            intel core i7 6820HQ  
پردازنده گرافیکی            Quadro M1000M
حافظه رم            16 گیگابایت  DDR4
ظرفیت حافظه داخلی             512GB SSD
اندازه صفحه نمایش            15.6 اینچ UHD | 3840×2160
سیستم عامل            ویندوز 7و 8 و 10
تماس بگیرید (بدون مالیات)
رنگ
  • مشکی
گارانتی
ناموجود
توضیحات

برسی اجمالی لپ تاپ DELL Precision 5510 :

همانطور که همه ما می دانیم هر حرفه و تخصصی ابزار مخصوص خود را می خواهد برای انتخاب لپ تاپ هم همینطور می باشد . دسته بندی لپ تاپ ها می تواند بر هر اساس ویژگی ظاهری مثل وزن و اندازه و یا کاربرد طبقه بندی می شود . لپ تاپ های کاربردی به منظور فعالیت هایی چون فعالیت های دانشجویی مهندسی یا طراحی و ... تولید شده اند . برای تولید طرح های حرفه ای و کار های مهندسی باید لپ تاپ قوی با قدرت پردازش بالا انتخاب کنید . کاربرانی چون مهندسان و طراحان و صاحبان کسب و کار لپ تاپ هایی با تعداد هسته زیاد و توانایی پردازش موازی هسته نیازمند اند زیرا کار های سنگین سخت افزار های قدرتمند می طلبد . برای طراحانی که با کار های فتوشاپ سروکار دارند علاوه بر سخت افزار قوی به یک صفحه نمایش با کیفیت و سایز عالی نیازمند است . در هر شغل و حرفه ای مشخصات فنی لپ تاپ و کامپیوتر یا هر وسیله دیگری اهمیت دارد به همین دلیل با ما همراه باشید تا مشخصات یک لپ تاپ حرفه ای مهندسی ، طراحی به نام DELL Precision 5510 در اختیار شما قرار دهیم .

شاید در نگاه اول DELL Precision 5510  لپ تاپ یک لپ تاپ باریک و سبک و جمع و جور به چشم اید ولی با وجود ظاهر ظریف فریبنده از اجزایی با کاررایی بالا ساخته شده که می تواند پاسخگوی نیاز های مهندسین و طراحان حرفه ای باشد . لپ تاپ DELL Precision 5510 یک لپ تاپ مهندسی از برند دل می باشد که دارای وزن مناسب 2.2 کیلوگرم با ابعاد 357x235x11.5 میلی متر نیز می باشد . پردازنده مرکزی لپ تاپ دل Precision 5510 از نوع intel core i7 6820HQ  از نسل ششم با 4 هسته و 8 ترید و حافظه کش 8 مگابایتی و لیتوگرافی 14 نانومتری می باشد که فرکانس کاری ان از 2.70 مگاهرتز تا 3.60 مگاهرز ادامه دارد . به علاوه این پردازنده مرکزی دارای یک پردازنده گرافیکی مجتمع Intel® HD Graphics 530 با فرکانس کاری 350 تا 1.05 مگاهرتز می باشد . در ادامه به شما خواهیم گفت که پردازنده گرافیکی مجتمع چیست . علاوه بر پردازنده گرافیکی مجتمع یک پردازنده گرافیکی اصلی NAVIDIA Quadro 1000M با لیتوگرافی 40 نانومتر و 128 بیت و حافظه اختصاصی از نوع DDR3 و فرکانس کاری 700 مگاهرتز تا 1400 مگاهرتز را نیز دارا می باشد . برای اشنایی بیش تر با کارایی و مشخصات این لپ تاپ ادامه مطالب داده شده را بخوانید .

برسی فیزیکی سخت افزار های لپ تاپ DELL Precision 5510  به ترتیب زیر می باشد:

طراحی لپ تاپ

پردازنده مرکزی
پردازنده گرافیکی
صفحه نمایش
رم
فضای ذخیره سازی
پورت و اتصالات
باتری

طراحی لپ تاپ : لپ تاپ DELL Precision 5510 دارای طراحی مهندسی با الومینیوم و کربن به کار رفته در طراحی این لپ تاپ علاوه بر ظاهر زیبایی مقاومت را نیز به ان بخشیده است . در و قسمت پایینی لپ تاپ دل از جنس الومینیوم نقره ای رنگ و قسمت داخلی ان نیز از فیبر کربن می باشد که کارکردی نرم و راحت را برای کابران به ارمغان اورده . ضخامت لپ تاپ در قسمت جلو بسیار کم است و همین باعث شده است که لپ تاپ دل Precision 5510 باریک و سبک به نظر اید . وزن نستا کم 2.2 کیلوگرم و ابعاد کوچک 357x235x11.5 میلی متر شرایط حمل و نقل اسان را برای این لپ تاپ زیبا و کاربر پسند به ارمغان اورده است و به علاوه  درب صفحه نمایش ان نیز منعطف بوده که می توان ان را با خیال راحت باز و بسته کرد .

پردازنده مرکزی :

سی پی یو یکی از مشخصات فنی هر لپ تاپ و کامپیوتر می باشد که در هنگام خرید لپ تاپ هزاران بار به گوشتان خورده است . پردازنده مرکزی در واقع واحد پردازش یا سرور هر کامپیوتر یا لپ تاپ است . کامپیوتر ها یا ابزار هایی که نیاز به انجام امور محاسباتی دارند بدون سی پی یو قادر به انجام هیچ کاری نیستند . CPU اطلاعات و داده ها را از رم می گیرد و اعمال مورد نیاز را بر روی انها انجام می دهد و در نهایت برنامه ها و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار می دهند . هر چه پردازنده قوی تر باشد قادر به پردازش حجم بیش تر اطلاعات می باشد و درنتیجه سرعت سیستم ما بالا می رود . تمام بخش های مختلف کامپیوتر و لپ تاپ به پردازنده مرکزی وابسته اند و بدون ان هیچ عملیاتی انجام نمی شود . البته سی پی یو به تنهایی قادر به فعالیت نمی باشد و برای فعالیت نیازمند یک حافظه برای نگهداری اطلاعات و یک پردازنده گرافیکی برای ارائه ی تصاویر و هزاران قطعه ریزو درشت دیگر نیازمند است . چهار کلمه مهم و کلیدی که باید بدانید .

هسته : هرچه تعداد هسته بیش تر باشد توانایی پردازش همزمان چند برنامه بیش تر است .

ترید : تعداد اجرای هم زمان برنامه ها .

حافظه کش : حافظه اختصاصی سی پی یو است که اطلاعات در ان ذخیره می شود تا سرعت دسترسی به اطلاعات لازمه بیش تر باشد .

لیتوگرافی : فاصله میان اجزا و مدار های سی پی یو که هر چه این فاصله کم تر باشد سرعت پردازش داده ها بیش تر می باشد .

با یک لپ تاپ مهندسی ، طراحی فعالیت های سنگین زیادی انجام می شود به همین دلیل فعالیت های سنگین سخت افزار های قوی به خصوص پردازنده قوی میطلبد . لپ تاپ  DELL 5510 دارای پردازنده مرکزی intel core i7 6820HQ از نسل ششم با لیتوگرافی 14 نانومتر می باشد که دارای مشخصات کلیدی چون 4 هسته و 8 ترید و حافظه کش 8 مگابایتی می باشد . فرکانس کاری این پردازنده از 2.70 مگاهرتز تا 3.60 مگاهرتز می باشد .

همانطور که در بالا به ان اشاره کردیم این پردازنده دارای یک پردازنده گرافیکی مجتمع می باشد . شاید پردازنده گرافیکی مجتمع زیاد به گوشتان خورده باشد اما از کار و تفاوت ان با پردازنده گرافیکی اصلی اگاهی چندانی نداشته باشید . پردازنده گرافیکی مجتمع از نظر محل قرار گیری و حافظه با پردازنده گرافیکی اصلی متفاوت است ولی از نظر کارکرد یکی اند . پردازنده گرافیکی مجتمع داخل سی پی یو قرار گرفته و این ویژگی باعث شده پردازش تصاویر و برنامه ها را سریع تر انجام دهند و به علاوه این پردازنده گرافیکی مجتمع حافظه اختصاصی جداگانه ندارد . پردازنده مرکزی دارای پردازنده گرافیکی مجتمع Intel® HD Graphics 530 می باشد که دارای فرکانس کاری 350 تا 1.05 مگاهرتز است که برای پی بردن به قدرت ان یک بازی را معفی می کنیم که قادر به اجرای ان می باشد . این پردازنده قادر به اجرای بازی SiMS 4 با کیفیت 768×1366 و رزولوشن 1080×1920 با سرعت 52.9 فریم بر ثانیه می باشد که یکی از بازی های پر طرفدار جهان می باشد .

پردازنده گرافیکیهمه لپ تاپ ها و کامپیوتر ها دارای پردازنده گرافیکی جدا از سی پی یو هستند که روی مادر بورد نصب شده و برای خود دارای حافظه اختصاصی می باشند . پردازنده گرافیکی که به اختصار به ان GPU می گویند قطعه ای است که به صورت مجزا از CPU کار پردازش و ارائه تصاویر را انجام می دهند . قبل از اختراع پردازنده های گرافیکی کار پردازش تصاویر و ارائه انها بر دوش CPU بود به همین دلیل هنگام ارائه تصاویر به ویژه هنگام کار با نرم افزار های گرافیکی فشار زیادی روی پردازنده وارد می شد و همین باعث کندی شدید سیستم ها می شد . با امدن پردازنده گرافیکی کار تصویر سازی و ارائه تصاویر از دو روش CPU برداشته شد . 

لپ تاپ  DELL Precision 5510 دارای پردازنده گرافیکی NAVIDIA Quadro 1000M با لیتوگرافی 40 نانومتر و حافظه اختصاصی DDR3 با 128 بیت می باشد .  فرکانس کاری این پردازنده از 700 مگاهرتز تا 1400 مگاهرتز ادامه دارد . برای درک قدرت این پردازنده بازی را که قادر به اجرای انها می باشد را معرفی می کنیم . FiFA 11 یکی از بازی های فوتبال معروف که این پردازنده قادر به اجرای ان در کیفیت 768×1024 و رزولوشن 768×1360 با سرعت 192 فریم بر ثانیه می باشد .

صفحه نمایش : لپ تاپ  DELL Precision 5510 دارای صفحه نمایش مات 15.6 اینچی می باشند که شاید با شنیدن صفحه نمایش مات ،کدر بودن و بد کیفیت بودن صفحه نمایش به ذهنتان برسد ولی برعکس بر روی صفحه نمایش مات لایه ای وجود دارد که نور بازتاب شده منعکس نمی کند . این صفحه نمایش دارای فناوری Ultra HD 4K می باشد که علاوه بر وضوح بسیار بالای عکس ها دارای دامنه رنگ گسترده ای است و دقت بالاتری در رنگ ها ایجاد می کند . این فناوری می تواند دنیای مجازی را بیش تر از همیشه به دنیای واقعی نزدیک کند .به علاوه صفحه نمایش این لپ تاپ لمسی می باشد که بدون استفاده از موس و تاچ پد با لمس کردن می توانید همه کار با ان انجام دهید . 

رم : احتمالا رم را برای بسیاری از دستگاه ها از جمله گوشی و تبلت شنیده اید که همه ان ها مانند رم رایانه کار می کنند . رم یک حافظه موقت یا کوتاه مدت است که در کنار پردازنده قرار می گیرد . رم ها سرعت بالایی برای خواندن و نوشتن داده ها دارند . پر سرعت ترین حافظه ها در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها رم ها می باشند که امکان انتقال و ادرس دهی بسیار سریع را برای پردازنده فراهم می کنند . به زبان ساده رم حافظه ای است که قابلیت نگهداری اطلاعات را برای مدت زمان کم دارد .

رم این لپ تاپ از نوع DDR4 با 16 گیگابایت حافظه می باشد که این مقدار فضای رم برای اکثر کار های سنگین و گرافیکی و مقدار بالایی هم برای پردازش است .

فضای ذخیره سازی :

هر دستگاهی بتواند اطلاعاتی را برای مدت زمان طولانی  در خود ذخیره کند فضای ذخیره سازی گویند . بهترین حافظه های کامپیوتر و لپ تاپ از ویژگی های مناسبی بر خورد دارند تا به عنوان بهترین حافظه کامپیوتر عملکرد مناسبی داشته باشند . استفاده از حافظه صرفا محدود به کامپیوتر شخصی نبوده و در دستگاه های متفاوتی مثل تلفن و رادیو و تلوزیون و ... نیز استفاده می شود . این نوع از حافظه از حافظه های بلند مدت است که اطلاعات زیادی برای مدت زمان طولانی در ان ذخیره می شود تا در صورت نیاز به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید .

لپ تاپ دل Precision 5510 دارای حافظه از نوع SSD با ظرفیت 512 گیگابایت می باشد که برای ذخیره دائمی داده ها می باشد . این حافظه نسبت به حافظه HDD برق کمتری مصرف و مقاومت بیش تری دارد . این حافظه ذخیره سازی به دلیل سرعت بالا در دسترسی به داده ها تاثییر چشم گیری در سرعت عملکرد یک سیستم کامپیوتری مانند لپ تاپ دارد .

پورت و اتصالات : پورت لپ تاپ که اکثرا به ان توجه زیادی نمی شود بخش مهمی از لپ تاپ است که تعیین می کند لپ تاپ به چه دستگاهی می تواند وصل شود به همین دلیل اگر در موقع خرید به پورت های لپ تاپ مورد نظر توجه نکنید بعدا با مشکل مواجه می شوید . پورت در فارسی به معنای درگاه است که جهت ارتباط یا رد و بدل کردن یا ارسال و دریافت اطلاعات بین دو سیستم استفاده می شود .

سمت چپ : در سمت چپ لپ تاپ DELL ورودی شارژ و یک کابل HDMI و درگاه Thunder bolt و جک صوتی و USB3.0 دارد .

سمت راست : در سمت راست لپ تاپ دل ورودی کارت SD و قفل سخت افزاری و شاخص توان را می توان مشاهده کرد .

باتری :

جزئیات محصول

مشخصات

وضعیت محصول
++A
وزن
2.2 کیلوگرم
ابعاد
357x235x11.5 میلی متر
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7 نسل6
مدل پردازنده
6820HQ
فرکانس کاری پردازنده
.2.70 GHz up to 3.60GHz
حافظه کش پردازنده
8 مگ کش
نوع حافظه RAM
DDR4
ظرفیت حافظه RAM
16 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
SSD
ظرفیت حافظه داخلی
512 گیگابایت
شرکت سازنده پردازنده گرافیکی
Nvidia
سری پردازنده گرافیکی
Nvidia Quadro
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی
2 گیگابایت
اندازه صفحه نمایش
15.6 اينچ
نوع صفحه نمایش
Ultra HD 4K
رزولوشن صفحه نمایش
UHD
صفحه نمایش مات
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
توضیحات صفحه نمایش
Anti-Glare, Full HD IPS screen, IGZO 4K panel, WideView, نسبت تصویر 16:9
وب کم
دارد
مشخصات اسپیکر
بلندگوهای استریو داخلی
نور پس زمینه کیبورد
ندارد
تاچ پد
پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشت
دارد
اسلات کارت خوان
دارد
مودم
ندارد
شبکه بی سیم WIFI
دارد
توضیحات شبکه بی سیم WIFI
802.11a/b/g/n
پورت VGA
ندارد
پورت HDMI
دارد
پورت USB 3.0
دارد
نوع باتری
باتری لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
84 وات
مقایسه با مدل های مشابه

وضعیت فیزیکی

وضعیت محصول ++A
وزن 2.2 کیلوگرم
ابعاد 357x235x11.5 میلی متر

مشخصات پردازنده مرکزی

سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i7 نسل6
مدل پردازنده 6820HQ
فرکانس کاری پردازنده .2.70 GHz up to 3.60GHz
حافظه کش پردازنده 8 مگ کش

مشخصات رم

نوع حافظه RAM DDR4
ظرفیت حافظه RAM 16 گیگابایت

مشخصات حافظی داخلی

نوع حافظه داخلی SSD
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت

مشخصات پردازنده گرافیکی

شرکت سازنده پردازنده گرافیکی Nvidia
سری پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro
حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی 2 گیگابایت

ویژگی های صحفه نمایش

اندازه صفحه نمایش 15.6 اينچ
نوع صفحه نمایش Ultra HD 4K
رزولوشن صفحه نمایش UHD
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی
توضیحات صفحه نمایش Anti-Glare, Full HD IPS screen, IGZO 4K panel, WideView, نسبت تصویر 16:9

ویژگی های باتری

نوع باتری باتری لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری 84 وات

پورت ها و اتصالات

توضیحات شبکه بی سیم WIFI 802.11a/b/g/n
پورت VGA
پورت HDMI
پورت USB 3.0

اجزای فنی لپ تاپ

وب کم
مشخصات اسپیکر بلندگوهای استریو داخلی
نور پس زمینه کیبورد
تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشت
اسلات کارت خوان
مودم
شبکه بی سیم WIFI

فهرست

واتس آپ

ایسنتاگرام

تنظیمات